zondag 26 februari 2012

Weer terug in Nederland!

Weer samen!
Op veler verzoek zal ik de komende weken hier verslag doen van mijn re-integratie binnen GSK en terugkeer naar het "gewone" leven. Maar voor degene die ik nog niet gesproken heb, nog even terug naar eind januari. Vrijdag 27 januari, op mijn verjaardag, heb ik Jeroen opgehaald van het vliegveld in Johannesburg. Wat leuk was het om hem weer te zien en het vooruitzicht van 3 weken vakantie samen gaf me een heel blij gevoel! Samen zijn we naar Munsieville gegaan waar we in de Embassy met een aantal mensen koffie hebben gedronken met taart! Ik heb Jeroen nog een korte rondleiding gegeven door Munsieville, oa naar Mayebuye waar de entrepreneur ladies wonen, en toen zijn we vertrokken naar Johannesburg voor onze vakantie. Eerst 2 weken kamperen in Botswana met een groepsreis. Dat was heel erg bijzonder. De Okavango Delta is een prachtige plek met honderden waterlelies op het water, nijlpaarden die nieuwsgierig steeds dichter bij je kano komen, en veel wildlife. Wild kamperen in Chobe was ook erg bijzonder en mijn angst voor olifanten is een stuk minder geworden, ze kwamen in ons kamp en waren erg relaxed. Na nog een weekje samen in Drakensbergen in Zuid-Afrika waar we heerlijk gewandeld hebben en genoten van een warme douche en een echt bed, was de harde realiteit weer in zicht, naar huis. Ik had wel heel veel zin om naar huis te gaan en mijn familie en vrienden weer te zien, maar het idee dat PULSE nu definitief afgelopen was en ik maandag weer aan de slag zou gaan bij GSK, gaf me toch wel wat zenuwen. Vooral omdat nog niet duidelijk is, wat ik precies ga doen omdat mijn baan die ik had voor PULSE inmiddels niet meer vacant was. Maar aan de andere kant kijk ik ook uit naar nieuwe uitdagingen die ervoor in de plaats gaan komen. We werden door de hele familie (zowel van mijn kant als van Jeroen) op Schiphol onthaald. Mijn ouders en zus hadden met mijn nichtjes een spandoek gemaakt met daarop: "Welkom thuis, we zijn trots op je!". Dat was heel erg bijzonder en ik vond het heel fijn om ze allemaal weer te zien.



Zonsondergang in de Okavango Delta

Afgelopen maandag dus weer aan de slag bij GSK. Ik heb nog veel zaken af te ronden voor PULSE zoals declaraties, mijn case report, PDP etc. Daar begin ik maandag eerst maar eens mee. Dinsdagochtend heel vroeg uit bed omdat ik naar London vlieg. Ik heb mijn eindgesprek met Paul van Project Hope UK en 's middags een sollicitatiegesprek in GSK house. Een heel lange dag want ik ben pas om 23.30 weer thuis. Het was erg leuk om weer bij Project Hope UK te zijn. Van Paul heb ik veel lovende woorden in mijn PDP review gekregen waar ik erg trots op ben. Zelfs Brad Wilson, de voorzitter van de Board, kwam nog even speciaal langs om me te bedanken en gedag te zeggen. Het gesprek 's middags ging ook goed en er komt nog een vervolg omdat we door een uitgelopen vergadering te weinig tijd hadden. Woensdag  ben ik de hele ochtend bezig geweest met mijn declaraties en mijn overzicht van mijn budget dat ik moest inleveren. Wat een uitzoekwerk! 's Middags heb ik de presentatie over PULSE gemaakt die ik donderdag bij GSK zou geven. Leuk om er weer in te duiken en bij alle foto's komen de herinneringen weer boven. Donderdag naar GSK. Wat me opvalt is dat alle muren vol hangen met flowcharts, brown papers en dashboards......waar is de patiënt??? Wat me echt opvalt na 6 maanden is dat er NOG meer processen zijn gekomen en ik vraag me hardop af, of we niet verzuipen in de processen. Natuurlijk, processen zijn nodig en ik ben ervan overtuigd dat de ADP manier van werken (die nu heel HOT is binnen GSK) zeker bijdraagt aan effectiever werken, maar jongens....het is geen DOEL op zich. Let op dat je kritisch blijft waarom je een proces doet. De output blijft het belangrijkste! In mijn presentatie in het auditorium deel ik mijn belangrijkste leerpunten en observaties met de aanwezige collega's en ik hoop van harte dat ik hiermee mensen aan het denken weet te zetten. Zelf vind ik het best lastig om weer te wennen aan deze manier van werken. Ik wil graag mijn bijdrage leveren aan de verandering binnen GSK maar hoe zorg ik dat ik niet binnen 2 weken in hetzelfde stramien zit???? Daar ga ik maar eens goed over nadenken. De rest van de week ben ik erg druk met het voorbereiden van mijn sollicitaties. Maandag heb ik een 2e gesprek waarbij gevraagd is om mijn ideeën te presenteren in een presentatie van 20 minuten. Woensdag ga ik weer naar London voor een 1e gesprek voor een andere functie in GSK house en daar moet ik een online assessment voor doen en een presentatie maken over 2 situaties die ze me hebben voorgelegd en hoe ik deze zou oplossen. Ik word dus goed bezig gehouden. Als ik nog tijd overheb, dan heeft Marcel me gevraagd te helpen bij een project, dus ik verveel me zeker niet! Als ik tussendoor nog tijd over heb, zal ik jullie via dit medium op de hoogte houden!

Geen opmerkingen: