donderdag 26 januari 2012

De laatste dag van mijn PULSE assignment.

Gisteren was het dan echt de laatste dag. Met een dubbel gevoel begin ik de dag. Vroeg want Krugersdorp News was gisteren niet uit en dan moet je er de volgende dag op tijd bij zijn wil je er 1 bemachtigen. Om 9 uur sta ik voor de deur in Key west Mall en gelukkig, ze zijn er nog. Ik neem er 4 mee want Project Hope UK staat er met 2 projecten in! De leadership academy van Alyson en de workshop met de House of Young Ambassadors. Ik heb er in de afgelopen 6 maanden voor gezorgd dat er 13 artikelen over Project Hope UK in dit lokale krantje staan dat gelezen wordt door ruim 30.000 lezers in omgeving Krugersdorp. Sinds het vorige artikel ontvangt Betty dagelijks telefoontjes van sponsors die iets willen bijdragen, organisaties die vragen hoe we dat doen, zo vaak in de krant, of organisaties die willen samenwerken. Echt super. Ik heb foto's van gisteren op een USB stick gezet en laat ze vandaag uitprinten, voor alle dames een setje ter herinnering. Ze zijn altijd zo blij met foto's en Elisabeth heeft in haar huis zelfs een "wall of fame" met foto's van familie en vrienden en waar wij nu ook tussen hangen. Ik ga snel naar de Embassy om alles klaar te zetten voor de meeting met de stakeholders. Alle organisaties die iets met kindermisbruik te maken hebben in de omgeving van Munsieville heb ik bij elkaar gebracht om kennis te laten maken met de Embassy en onze doelstellingen en met de Hub leden van Child Rights & Protection die de services vanuit de Embassy gaan runnen. Iedereen is er en de meesten zelfs op tijd! Met 21 participanten een hele goede opkomst. Nadat Betty mij heeft geintroduceerd, vertel ik kort iets over de Embassy en de doelstelling van de meeting. Wij willen graag samenwerken met alle partijen om van Munsieville een 0-tolerance township te maken voor sexueel misbruik van kinderen. Alle partijen zijn geinteresseerd en bieden traingen aan voor de leden van de Hub. Thuli, de nieuwgekozen voorzitster van de Hub, presenteert de Missie en doelen van de hub en ze doet dat heel goed! Na een discussie besluiten we een netwerk op te richten met alle stakeholders en de krachten te bundelen om slagvaardiger te zijn. Wat een mooi resultaat op mijn laatste dag! Ze gaan iedere 2 weken en later maandelijks overleggen en samen campagnes uitwerken! Ik heb iedere Hub member gevraagd zich te koppelen aan 1 stakeholder en na de vergadering contactgegevens uit te wisselen en nader kennis te maken. Op deze manier gaan we meer taken delegeren naar de Hub leden zodat Betty wat ontlast wordt. Thuli en de Hub hebben nog een gedicht voor me gemaakt en Thuli draagt dat voor! Zo schattig en lief dat ze daaraan gedacht hebben.

Voorzitter Thuli presenteert de Hub missie
Na de meeting ruim ik de Embassy op en trakteer ik Betty op een lunch. De laatste keer Mugg & Bean! We nemen alle actiepunten door en geven elkaar feedback. Als verbeterpunt voor mij geeft Betty aan dat ik minder hard moet werken. De laatste 3 weken waren een rollercoaster voor haar met meeting na meeting! Maar we hebben wel heel veel bereikt! Ik zeg haar dat de afgelopen 6 maanden geen seconde als werk hebben aangevoeld en ja, wat moet ik anders s avonds in een appartement in Randfontein zonder TV en opgesloten achter een hek?????
S middags hebben we nog een meeting met Mogale City vrouwen netwerk die met ons willen samenwerken. Ze hebben een workshop voor meisjes van 8 - 13 jaar om ze te leren hoe ze een "little lady"  kunnen zijn. Dit als onderdeel van een campagne om sexueel misbruik te voorkomen. We realiseren het ons vaak niet maar als je in een shack woont dan heb je 1 ruimte waar iedereen woont; ouders kinderen en soms ook nog opa of oma. Als ouders dan vrijen, dan is iedereen er omheen aan het slapen. Kinderen zijn nieuwsgierig en willen dit gedrag nadoen en hebben vaak niet door dat dit mannen in de community kan aanzetten tot ongeoorloofd gedrag.........In deze workshop wordt meiden geleerd zich als een dame te gedragen.
Als ik naar huis rijd, realiseer ik me dat dit echt het laatste stukje van mijn 6 maanden PULSE was. Het is goed zo. Ik kijk er enorm naar uit om Jeroen over een paar uur van het vliegveld te halen en hem Munsieville te laten zien. We eten vanmiddag taart met iedereen en dan gaan wij naar Johannesburg. Morgen om 6.30 vertrekken we met de campeertruck naar Botswana!!!!

Ik wil iedereen bedanken die mij in de afgelopen 6 maanden gevolgd heeft en gesteund heeft!! Het is fijn te weten dat jullie zo met me mee hebben geleefd. Ik zal na de vakantie nog bloggen over mijn ervaring om weer binnen GSK aan de slag te gaan en hopelijk kan ik jullie dan ook vertellen waar dat zal zijn!


Geen opmerkingen: