maandag 2 januari 2012

Nog maar 3,5 week...

Met mijn ouders en zus bij de kerstboom!
Allereerst natuurlijk voor iedereen de beste wensen voor 2012! Voor mij een spannend jaar want ik weet nog niet wat ik na mijn vakantie half Februari bij GSK ga doen. Maar ik hoef me geen zorgen te maken volgens Marcel en Barbara dus daar vertrouw ik op en ik ga nog even 6 weken genieten tot die tijd.

Ik ben inmiddels weer op weg naar Johannesburg, de vakantie is weer voorbij. Wat was het heerlijk om weer in mijn eigen huis te zijn!! Lekker in mijn eigen bed (het allerlekkerste bed dat er is) en even niks hoeven. Ik merk dat ik veel intenser geniet van mijn familie en vrienden om me heen en de alledaagse dingen. Het was fijn om wat langer dan een weekend thuis te zijn en samen met Jeroen te zijn. De poes moest weer even wennen aan mijn terugkeer, wat voor haar tot gevolg had dat de regels wat strenger gehandhaafd werden....maar na een paar dagen kwam ze toch weer op schoot zitten en zette ze haar trots opzij. Ik heb haar ook ontzettend gemist, het is echt een gezelschapsdier en waar wij zijn, is zij ook. Erg lief.

Nieuwe traditie in Breda, lampiondemonstratie door de wijk!
De komende 3 weken heb ik nog genoeg te doen in Munsieville. Ik wil graag aan de slag met de House of Young Ambassadors, er moeten procedures worden opgesteld die zij gaan volgen als projecten moeten worden goedgekeurd. Deze 16 jongeren uit Munsieville hebben namelijk een laatste veto, zij keuren alle projecten voordat ze worden geimplementeerd. Het belangrijkste criterium waar ze op letten, is of de projecten wel voldoende rekening houden met de belangen van de kinderen in Munsieville. Verder heb ik alle rapporten van de GSK vrijwilligers bij me en ga ik samen met Betty en de Hub leiders kijken welke aanbevelingen geimplementeerd kunnen worden en wie eindverantwoordelijk gaat worden. Daarnaast zal ik een rol spelen in het helpen met het opstarten van onze Childrens' Embassy. Kortom, ik hoef me niet te vervelen. Eind januari komt Jeroen dan naar Zuid-Afrika en gaan we 3 weken vakantie vieren. Een super vooruitzicht! We gaan eerst 2 weken naar Botswana en daarna nog een week wandelen in de Drakensbergen in Zuid-Afrika. En dan is 18 Februari dit hele avontuur voorbij, maar gelukkig is het nog lang zover niet. Eerst even een nachtje doorbijten in het vliegtuig en nog een paar weken genieten in Munsieville.

Geen opmerkingen: