vrijdag 18 november 2011

Nog maar 1 weekje en dan weer naar Munsieville....

Deze week een drukke week gehad. Woensdag heb ik samen met Paul een werksessie geleid van het team van Environment, Health and Safety (EHS) van GSK UK, 100 collega's in totaal. Dertien van hen gaat over een week met ons naar Munsieville om daar 2 weken te werken. Tijdens hun driedaagse, kregen wij als Project Hope UK, als een soort mini Orange Day, 2 uur van hun tijd. Paul introduceerde de Thoughtful Path aan de hand van een video en daarna heb ik een presentatie gegeven met als titel "A day in the life; Munsieville". Het was de bedoeling dat ik met name aangaf waar de problemen in Munsieville liggen op het gebied van environment, health en safety. Daarna ging iedereen uiteen in 4 groepen om ideeen voorlichtingsmateriaal te ontwikkelen; 1 groep ontwikkelde teksten en tekeningen voor op T-shirts met als thema gezondheid; 1 groep ontwikkelde ideeen voor fondsenwerving; 1 groep was druk met teksten en tekeningen voor op theedoeken over veiligheid in de shacks en de laatste groep ontwikkelde een banner om inwoners bewust te maken van de risico's van het overal neergooien van hun afval. Ik was verbaasd hoeveel goede ideeen er uit deze groep kwamen in slechts drie kwartier!! Wat een energie! En het was leuk dat we gisteren feedback kregen dat iedereen deze 2 uur het leukste had gevonden in de 3 daagse meeting!! 
Aan het eind heb ik mijn video van mijn mama's nog laten zien! Het was erg leuk om deze in een grote ruimte op een groot scherm met het volume hoog te zien. Iedereen was onder de indruk. Voor wie hem nog niet heeft gezien:    http://www.youtube.com/watch?v=t1sSZskDTEw
Ik heb ook de eerste interviews afgenomen met de teamleden en met Bob Carr voor de video die ik samen met Grey maak. Bob is degene die deze "team PULSE" heeft geinitieerd binnen GSK. Hij geeft wereldwijd leiding aan alle EHS collega's en is ervan overtuigd dat deze team PULSE weer nieuwe energie en inzichten in het team gaan brengen die je nooit zou kunnen bereiken met een training van 2 weken......  

Gisteren hebben we het jaarlijks fundraising galadiner gehad van Project Hope UK. In het SAVOY hotel in London, ik denk het meest sjieke hotel dat er is. Het lijkt een enorme tegenstelling, een charity en dan zo'n sjieke bedoening maar neem van mij aan dat dit galadiner meer funding binnenbrengt dan we op dit moment via andere kanalen krijgen. Het concept is dat wij en de leden van de board tafels "verkopen". We hadden dit jaar 27 tafels met 10 personen. De tafelgastheer "koopt"  een tafel en nodigt relaties uit voor deze avond. Met de verkoop van de tafels alleen al kunnen we alle kosten dekken. Daarnaast vindt er een veiling plaats van allerlei goederen die we hebben gekregen van sponsors, zoals kunstwerken, flessen wijn, champagne, kaartjes voor de opera etc. Ook nodigen we ieder jaar een galerie uit en die kunnen hun schilderijen verkopen en wij krijgen dan een deel daarvan. Voor de galerie een mooie kans om werken te verkopen en zichzelf te promoten en wij verdienen er ook aan. Ik was uitgenodigd aan 1 van de 2 GSK tafels; bij de groep van GSK die naar Munsieville gaat. Het was erg gezellig en we hebben elkaar weer wat beter leren kennen. Er was ook een GSK tafel van Simon, de GM van GSK UK en Pamela, de VP global communications waaronder global community partnerships valt, de afdeling die ons vaak sponsort. 
Heike, mijn collega PULSE vrijwilliger die ik had uitgenodigd, was enorm onder de indruk van het feit dat dit alles is georganiseerd door een NGO met maar 3 medewerkers (waarvan 1 in Munsieville). En ik moet zeggen dat ik ook ontzettend trots was toen Paul in zijn speech vertelde wat we dit jaar allemaal bereikt hebben in Munsieville. Dat ik daar aan mag bijdragen en bovenal, het toont dat je met een paar mensen die enorme passie voor iets hebben, echt bergen kunt verzetten!! De foto's die ik van beide evenementen heb genomen, laten nog even op zich wachten omdat ik software nodig heb om de foto's van mijn camera te downloaden naar de PC en hopelijk neemt Jeroen die volgend weekend voor me mee. Maar wat in het vat zit verzuurt niet, de foto's komen nog!    

Geen opmerkingen: