vrijdag 16 september 2011

CSI London

Het leek vanochtend wel even CSI London in mijn flat. Gisteravond hebben we ontzettend pech gehad. Jeroen had eten gekookt en ik was op tijd naar huis gegaan want Jeroen had kaartjes voor de Europa Cup wedstrijd tussen Fulham en FC Twente. Hartstikke leuk natuurlijk en een voetbalwedstrijd moet je hier meemaken. Nadat we gegeten hadden wilde ik even in de slaapkamer bellen (ik heb vaak alleen daar bereik met mijn mobiel) en toen ik de slaapkamer inliep kwam ik terecht in een enorme bende, kleren, modder en een raam dat bijna helemaal uit zijn verband was gerukt. Ingebroken!!!! Wat een schrik zeg. Ik heb buiten een soort plaatsje van een halve meter breed tot aan een blinde muur en daar kun je alleen komen als je over een muur klimt. Ik had echt geen idee dat iemand dat zou doen. Het slaapkamerraam stond open (maar kon maar 10 cm open) en de deur was dicht. De inbreker heeft het raam met geweld geforceerd en heeft in korte tijd gezocht naar geld. Niet gevonden natuurlijk, want het is een slaapkamer. Mijn sierraden lagen gewoon nog in de kast en er is gelukkig niks weg. Wel had hij mijn money belt gevonden in de koffer die ik al half ingepakt klaar had staan voor mijn vertrek. Leeg natuurlijk maar wel duidelijk waar hij naar op zoek was. De huisbaas gebeld en er kwam gelukkig vrij snel een mannetje die het raam provisorisch gemaakt heeft, want ik was echt niet van plan om daar te gaan slapen met een open raam. Ik moet er niet aan denken, wij waren gewoon thuis toen hij heeft ingebroken. Ik ben zo blij dat Jeroen er is. Vanochtend om 9 uur werd er aangebeld, de Metropolitan Police. Ik had via internet aangifte gedaan en ze kwamen vingerafdrukken zoeken! Echt met zo'n kwast en van dat zilverkleurige poeder! Ze doen dat standaard altijd, zelfs bij autokraken! Ik vind het echt heel bijzonder en het gaf me een gevoel dat de politie er echt alles aan doet om de criminaliteit terug te dringen! Super toch, ik zie dat in Nederland nog niet gebeuren. Vanmiddag heeft de huisbaas een flinke plank voor het raam getimmerd en maandag komen ze nieuwe sloten in de ramen zetten en kijken of er nog beter beveiligd moet worden! 1 ding weet ik zeker, nooit meer een basement flat!
Langs de Thames na vertrek uit Richmond




Een van de tuinen van Hampton Court
Gelukkig hebben we het vandaag allemaal van ons af kunnen zetten en zijn we er lekker op uit getrokken. Het was schitterend weer, echt zo'n mooie nazomerdag.We zijn met de boot van Richmond naar Hampten Court gegaan, het voormalige paleis van Henry VIII (die met die 6 vrouwen). Schitterend! En die tuinen......Wil ik stuur je nog wat foto's via Picasa hoor, je zult smullen van de borders en het snoeiwerk daar! Het was een heerlijke dag die we af hebben gesloten met een heerlijk glas Rose aan de oever van de Thames. We hebben geproost op ons volgende weekend en dat zal pas eind oktober zijn.... Morgen vertrekt mijn vliegtuig en de volgende keer blog ik vanuit Munsieville. Tot gauw!
Langs de Thames

Hampton Court


Prachtige muurschilderingen Hampton Court


Geen opmerkingen: