zaterdag 17 december 2011

Laatste weekend London!

De kerstboom bij Covent Garden

Kerstsfeer in Covent Garden

Gezellige sfeer in Covent Garden

Rudolf bij de ingang van Covent Garden
Veel dingen doe ik nu voor het laatst. Nog 1 maand PULSE en dan zit het er alweer op. Volgende week donderdag ga ik naar huis nadat ik mijn appartement hier heb opgeleverd. Een dubbel gevoel. Het is toch een beetje mijn thuis geworden en aan de andere kant na de 2e inbraak ook weer niet. Maar ik heb een ontzettend leuke tijd in Londen gehad, het is een heel leuke stad om in te wonen. Vandaag ben ik voor het laatst de stad in geweest om nog wat kerstinkopen te doen. Samen met 11 miljoen Britten was ik vandaag in de winkels. Ik was al vroeg in Covent Garden, ik was daar nog niet eerder geweest. Het zag er prachtig uit voor Kerst en er hing een heel gezellige sfeer. Allemaal kraampjes met eigengemaakte zeepjes, sieraden, allerlei handwerk en diverse koren voor de Kerstliedjes uiteraard. Een enorme kerstboom en rendier stonden buiten op het plein en bij de ingang. Een schitterend gezicht!

Van daaruit ben ik via Oxford street naar het Natural History Museum gelopen waar ik de tentoonstelling Wildlife Photograper of the Year heb bezocht. Prachtige natuurfoto's en zelfs enkele foto's van Nederlanders waren erbij. Tot slot bij mijn favourite slager op de hoek vlees gehaald voor de komende paar dagen. Ik was zowat de enige die GEEN kalkoen hoefde...alle Britten eten volgens mij kalkoen met Kerst...Morgen voor het laatst in Holland Park hardlopen en daarna maar eens schoonmaken en opruimen.....

Zo rond Kerst is het ook de tijd om speciale aandacht te besteden aan vrienden en familie en daarom doe ik dat nu ook. Ik wil bij deze heel graag de mensen bedanken die mij de afgelopen vijf maanden zo enorm hebben gesteund en hebben meegeleefd. Allereerst natuurlijk Jeroen, die zo ontzettend lief voor me is door in mijn huis de poes gezelschap te houden en er altijd voor me is, om diverse credit cards te blokkeren na vermeende diefstal :-) of gewoon om me te troosten als ik heimwee heb. Lieverd, ik hou van je en bedankt voor de enorme steun! Uiteraard ook dank aan mijn ouders die zo ontzettend meeleven (ook al klagen ze soms als ze iets te weinig van me horen). Papa en mama, dankzij jullie liefde, steun en geloof in mij heb ik deze kans in mijn leven gekregen. Ik hou van jullie en kijk ernaar uit 1e Kerstdag weer met zijn allen bij elkaar te zijn! Alle collega's van GSK in Nederland die me steunen en regelmatig mailen. Dank aan Marcel voor deze enorme kans, ik ben trots dat ik voor GSK mag werken! John en Barbara, bedankt voor jullie steun en hulp bij het vinden van een nieuwe uitdaging. Ursula, dank voor je lieve woorden en grappige mails. Alle vrienden en familie die me regelmatig mailen of me zelfs hebben opgezocht in Londen, ik heb genoten van onze weekendjes samen! Dank aan de collega's van Project Hope UK, it is an honour to work for your organisation and I am SO happy that I will have another month to go in Munsieville!
Kortom, nog een paar dagen en dan ga ik de batterij weer even opladen voor de laatste eindspurt. Een hele maand Munsieville, wat kijk ik daar alweer naar uit!!!

Geen opmerkingen: