donderdag 15 december 2011

Kerst in Londen

Afgelopen vrijdag ben ik teruggekomen uit Munsieville, een temperatuursverschil van bijna 25 graden! Ik kijk terug op 2 fantastische weken waar we met de GSK vrijwilligers hard gewerkt hebben. Hoogtepunt was natuurlijk de opening van de Embassy en het Tshepo Festival met 1100 kinderen. Paul vertelde dat hij toevallig de vertegenwoordiger van president Zuma tegenkwam in de Heritage Lodge en die zei hem: " The ANC is watching you guys". Paul schrok even maar zijn angst verdween als sneeuw voor de zon toen deze man vertelde dat hij nog nooit had meegemaakt dat 1100 kinderen op een Festival georganiseerd door een NGO allemaal eten en drinken hadden gekregen! Zoals al eerder aangegeven is dit zeker niet zonder slag of stoot gegaan (ik moet telkens denken aan Tim die maar bleef zeggen dat hij 1100 hotdogs in 60 sec had uitgedeeld), maar het geeft ons wel een trots gevoel!! Het GSK team heeft ontzettend goed werk gedaan in Munsieville en net als ik, missen ze Munsieville nu al. Het is echt een soort virus....Het team dat in de kliniek heeft gewerkt kreeg bij hun afscheid handgemaakte sandalen, een teken dat hun werk oprecht gewaardeerd is! 

Uitzicht vanuit Heritage Lodge, Sterkfontein SA

Afgelopen weekend was Marieke bij me op bezoek en we hebben heerlijk rustig aan gedaan. Het was prachtig weer dus we hebben lekker langs de Thames en in Kew Gardens gewandeld en zijn heel even de stad in geweest. Oxford street is prachtig nu met alle kerstversiering en versierde etalages. En dit weekend waren de wegen afgesloten dus we konden breeduit lopen. Dat was ook wel nodig, het was DRUK! Je merkt niks van de economische crisis waar we midden in zitten, er wordt nog voldoende gekocht en ik vraag me af hoe het er hier rond Kerst uitziet in tijden van economische voorspoed. Voor mij is het weer even wennen om in Londen te zijn. Ik verlang ernaar om naar huis te gaan en even 10 hele dagen samen met Jeroen te zijn en in mijn eigen bed te slapen. Ik merk dat de vermoeidheid er langzaam in sluipt. Maar deze week nog erg druk. Ik moet alle foto's en films uitzoeken die ik in Munsieville heb gemaakt, ben bezig met 2 filmpjes voor op Youtube, moet het raamwerk voor de nieuwe Project Hope website opzetten en afmaken, mijn strategisch plan moet af, ik wil een plan maken voor wat ik in Januari ga doen, case studie voor PULSE en dan volgende week 2 volle dagen bij GREY in de studio de vrijwilliger video editen. Wat erg leuk is. We hebben 5 uur film van het Tshepo festival dus dat wordt een prachtige video! En dan tussendoor nog gesprekken in GSK house voor een nieuwe baan in Februari.
Kortom, ik verveel me niet de laatste week in Londen. Langzaam wordt mijn flat leger en leger nu alle spullen verdwijnen naar Pauline en collega's voor een 2e leven. Maar ik heb wel een gezellig kerstboompje om vast in de sfeer te komen!


Kerstboompje in mijn appartement
   

Geen opmerkingen: