zondag 4 september 2011

Vreemde dieren in Londen.

Pelikanen in St James park
Vrijdagavond toen ik met Natasja van Heathrow afkwam en vanuit het metrostation naar huis liep, zag ik een groot beest op de weg rennen....ik dacht eerst een grote rooie kater maar toen ik wat beter keek bleek het een vos te zijn. Midden in Londen! Maar Jeroen SMSte me dat er in Greater London zo'n 10.000 vossen rondlopen....en nu is ook het mysterie opgelost van de kapotgemaakte vuilniszakken in ons portiek. Vandaag liepen Natasja en ik in St James park en wat schetste onze verbazing, twee pelikanen tussen de eenden en ganzen....Waarschijnlijk gevlucht uit de London Zoo denk ik. Niet helemaal scherp, maar hiervan heb ik fotografisch bewijs. Ben benieuwd wat ik de komende twee weken nog ga tegenkomen. Gisteravond hebben we ook diverse wilde dieren gezien, in het Lyceum theater zijn we naar de Lion King musical geweest. Prachtig was het, met al die kostuums. Een mooie manier om alvast in Afrikaanse sferen te komen. Ik vind het erg knap hoe die dansers met hun bewegingen zo dichtbij de bewegingen van de dieren kunnen komen en het er zo mooi en natuurlijk uit laten zien.

Natasja bij het Lyceum theater

Verder hebben we natuurlijk een aantal toeristische attracties bekeken en voor het eerst sinds ik hier ben, heb ik serieus gewinkeld. Eerst moesten we naar Harrods, om voor Rosie een roze portemonnee te kopen. Een paar weken geleden had ik er een voor Nanne meegenomen voor haar verjaardag en nu haar moeder toch naar Londen ging, vond Rosie dat ze ook wel zo'n roze portemonnee voor haar kon meenemen. Een enorme glimlach viel ons parten vanochtend toen we via Skype de roze portemonnee lieten zien.....Het was een gezellig weekend, leuk Natasja dat je er was. Ik heb genoten van je gezelligheid en je bent altijd welkom als je nog een keer wilt komen en dan neem je Nanne gewoon mee!

Geen opmerkingen: