dinsdag 30 augustus 2011

Bank holiday weekend


Natural History Museum
Ik heb genoten van een heerlijk lang weekend samen met Jeroen. Het was erg leuk om hem de leuke plekken in Londen te laten zien. We hadden ook geluk want afgezien van een enkele bui was het ook aardig weer. We hebben zaterdag het Natural History Museum bezocht, een schitterend museum, al was het alleen al voor het oude gebouw. Zaterdagavond zijn we naar de film geweest in Wimbledon. Zondag zijn we naar het Notting Hil carnival geweest, dat is het grootste Europese tropisch carnavalsfeest met zondag en maandag 1 miljoen bezoekers! Het was leuk om de kleurrijke parade te zien, in het doorgaans koele Londen. Wij zagen de kinderoptocht, omdat de volwassen optocht op maandag was maar het advies van mijn collega's was om op zondag te gaan ivm de drukte op maandag. Er was erg veel politie op de been, ivm de rellen van een paar weken geleden. Afgezien van een steekpartij is het geloof ik allemaal rustig verlopen. Na de drukte van het Carnaval hebben we heerlijk in Holland park de rust gezocht. Maandag zijn we naar de botanische tuinen van Kew Gardens geweest. Met de metro naar Richmond en vandaar een wandeling van 5 km naar deze prachtige tuinen! Hier kun je als tuinliefhebber dagen doorbrengen. De tropische kas en de minikas met de enorme waterlelies waren prachtig, maar ook de tuinen zelf zijn de moeite waard. We hebben zelfs een kleine uil gespot in een enorme naaldboom!

Waterleliekas in Kew gardens
 
Tot slot zijn we maandagavond nog naar een concert van de Average White Band geweest in het Jazzcafe Londen in Camden. Een klein zaaltje maar erg sfeervol. Het concert was erg goed, ondanks dat deze band al heel wat jaren meedraait, spatte de energie er nog vanaf! Ze waren niet helemaal in de originele line-up meer maar deze muzikanten waren erg goed! Kortom, een heerlijk weekend dat helaas weer voorbij is. Morgen ga ik verder met alle foto's en video's uit Munsieville die inmiddels in mijn mailbox zitten. Donderdag heb ik een meeting met een buro dat me gaat helpen met de website en facebook pagina, dus hopelijk een vruchtbaar weekje ondanks dat het maar een paar dagen is!

 <><>
 
Carnaval in Londen









Geen opmerkingen: